Semana 1, Sevilla y Ronda! - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Ellen Seegers - WaarBenJij.nu Semana 1, Sevilla y Ronda! - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Ellen Seegers - WaarBenJij.nu

Semana 1, Sevilla y Ronda!

Door: Ellen Seegers

Blijf op de hoogte en volg Ellen

15 Oktober 2013 | Spanje, Málaga

Alweer ruim een week in Málaga! de eerste lesweek zit erop, jeetje wat leer ik veel! Zoals ik al eerder schreef; de werkwoorden inclusief alle mogelijke en onmogelijke vormen worden gelijk al naar je hoofd geslingerd. Vragen om uitleg in het Engels of Duits, is a NO-GO. Pittig!
Iedere dag hebben we les van een andere leraar/ lerares. In totaal werken er zes verschillende docenten voor het Instiuut Andalusi en eerlijk is eerlijk, ze zijn gewoon allemaal leuk! Ze zijn erg vriendelijk, grappig, behulpzaam en zeer, zéér geduldig. GELUKKIG! ;)

De les begint elke dag om 9.30uur en we controleren het huiswerk, dit is meestal een of twee oefeningen. In een speciefieke les (die van José Manuel) moet ik steeds een zin oplezen waar het werkwoord 'Salir' in terug komt. De betekenis hiervan is 'vertrekken', maar ik moet het vervoegen en steeds weer resulteert dit in de vorm ‘Sal’ wat tevens ‘zout’ betekent. Het is puur toeval maar we gaan steeds de kring rond en continue heb ik dus het werkwoord salir --> 'sal' en dus zout, en dat terwijl we ongeveer 25 zinnen inclusief verschillende werkwoorden behandelen. Ik krijg dus vanaf nu de bijnaam ‘Sal Ellen’ oftewel zoute Ellen. :P Te Gek! ;)

Aan het begin van de les vertellen we wat we hebben gedaan de vorige dag en avond. Ik mag! ik probeer uit te leggen dat we op stap waren in Málaga met de meiden en dat we een beetje gek werden van de proppers die constant op ons af kwamen met teksten als: ‘ jaaa hier moet je wezen ! deze bar is fantastisch geschikt voor jullie! Gratis shotjes! Biertjes voor €1,- blablabla..’ ik heb een behoorlijk lange lont maar nadat ik ongeveer vijftien keer vriendelijk ‘No gracias’ had gezegd begon ik maar de strenge Duitser uit te hangen en gooide er continue; NEIN! uit. Dat was het enige woord wat ik gebruikte en ook lekker op zo’n foute Duitse manier, daaahaaag irritante proppertjes! Het werkte prima! resultaat bijnaam op dit moment; 'Sal Ellen NEIN!'
Och och wat een fiësta! Het is wel lachen want je probeert vaak door middel van gebarentaal bepaalde dingen duidelijk te maken en de docenten liggen dan gewoon regelmatig dubbel omdat het er soms zo ontzettend debiel uitziet!

Ik ben deze week nog een paar keer naar het strand geweest mit meiner Deutsche freunden, serieus als ik terug kom spreek ik nog beter Duits dan Spaans! Ik ben constant aan het wisselen met de Spaanse, Duitse en Engelse taal! Aaargh ik ben blij dat ik op z’n minst nog even mijn Nederlands, mijn oh zo gellefde moedertaal in schrift mag uitdrukken! Ik spreek hier dus echt geen woord Nederlands meer, dat is zo raar! Het nare is dat ik gewoon nu ook in het Duits begin te denken! Of in de supermarkt/ bar of waar dan ook, de mensen eerst in het Duits aanspreek ipv in het Spaans. Verder ben ik deze week twee keer uit eten geweest voor €7,-! daarvoor krijg ik vier verschillende tapas en een LITER vino tinto de verano, erg lekker! Het is een soort Sangria. Het is rode wijn gemixt met 7-up, limoen, citroen en ijs. Letterlijke vertaling; Rode Zomer Wijn... eh jaaa dat isseh passeh fijn!

Pero, nuestro hoy fuieres a Sevilla! Y esta un ciudad muy bien y mas grande! Ja, prachtige stad! Zo ontzettend veel mooie gebouwen en geweldige architectuur. De kathedraal is erg indrukwekkend, het is de grootste van de wereld! Het laat dus zelfs De Sint Pieter in Rome, de Saint Marco van Venetië en ‘Onze Franse Dame’ achter zich!
We lopen helemaal naar boven en hebben een bueno vista! Een geweldig uitzicht over Sevilla. Het is vandaag 12 oktober en dat betekent nationale feestdag in Spanje… Nou de achterliggende gedachte van deze zogenaamde feestdag is me niet helemaal duidelijk want zo feestelijk vond ik het helemaal niet. Er is een prodium waar een Flamenco gebeuren plaatsvindt, dat is het. (Heeeerlijke dansmuziek trouwens!) verder heb ik de bestorming van niet, una paloma blanca maar ongeveer zes palomas blancas meegemaakt… hartstikke leuke ‘ alle- duifjes- op- de- Plaza taferelen’. Geweldig genoten.

Ronda is de stad die we tevens bezoeken. Heeeeel veel cliffhangers! echt alle script /scenario schrijvers van soaps/ drama series from all over the world should go to Ronda!! ik zweer je als je een keer in die kloof kijkt heb je meteen de meest fantastische horror-cliffhang- scenarios klaar liggen. Indrukwekkend uitzicht! mooi schattig stadje met heel veel witte huisjes. Zie foto's voor een indruk van Sevilla en Ronda!

Vanaf deze week zit ik in niveau A2, dat betekent een niveautje gestegen! Jippie ja jeeej. Pff ik ben benieuwd of ik mee kan komen…

Tot zover, hasta el semana proximo!

Beso 'Sal Ellen NEIN!'

  • 15 Oktober 2013 - 22:58

    Astrid Bouwmeester:

    bon Tardi!

    Leuk te zien en te lezen El!! You Go Girl! mooi mekaar zo volgen aan de andere kant vd wereld!

    Ayo zoals ze hiertegen!;-) Kuskus

  • 15 Oktober 2013 - 23:53

    Row:

    Wat een heerlijke verhalen. Geniet geniet geniet. Miss you. Dikke kus

  • 16 Oktober 2013 - 14:18

    Kim Wiessenberg:

    Super leuk om te lezen El!!
    Veel succes en vooral plezier daar! X

  • 16 Oktober 2013 - 19:35

    Erna Bastiaans:

    Lieve Ellen,heel leuk om te lezen wat jij allemaal meemaakt! Veel liefs van Peter en mama

  • 16 Oktober 2013 - 21:31

    Ria Vd Weerd:

    Hoi Ellen, je schrijft prachtig! Lekker beeldend. Heerlijk weer, hè?
    Je 'spraakverwarring' herken ik wel. Als ik in Nepal zit spreek ik ook diverse mensen met verschillende talen. Je haalt op een gegeven moment alles door elkaar, je gaat helemaal in het Engels, Duits of Spaans ( jij, ik niet!) denken. Dat blijf je ook nog doen als je weer in Nederland bent. En dan ben jij daar wel 3 maanden!
    Liefs, Ria

  • 16 Oktober 2013 - 22:40

    Laura Van Gerner:

    Topper!!!
    Leuk om te lezen en fijn dat je het naar je zin hebt.
    Geniet, ben benieuwd naar het volgende verslag.

    Xxx

  • 18 Oktober 2013 - 16:04

    Stina:

    Ik geniet helemaal met je mee! Wat een geweldige ervaring! Hopi danki liefs van ons uit Deventer

  • 22 Oktober 2013 - 09:24

    Herman:

    Hej Ellen ik wordt er gewoon jaloers van als ik die leuke verhalen van je lees. Geniet ervan.
    Gr Herman Bastiaans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Málaga

Wonen en studeren in Málaga!

Talencursus Spaans

Recente Reisverslagen:

18 December 2013

Querida Málaga (en Español)

18 December 2013

Dear Málaga

03 December 2013

Hammammamia!

31 Oktober 2013

De Spaanse droom

15 Oktober 2013

Semana 1, Sevilla y Ronda!
Ellen

Actief sinds 31 Dec. 2013
Verslag gelezen: 848
Totaal aantal bezoekers 13375

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2013 - 01 Januari 2013

Wonen en studeren in Málaga!

Landen bezocht: